Новини
09.10.2020
Зрошення, земля та конкуренти
В Лубнах відбувся перший бізнес-сніданок від Українського клубу аграрного бізнесу.
Як агробізнесу вижити в умовах недосконалого земельного законодавства і чому зрошення — це майбутнє? Навіщо агрокомпаніям такий інструмент планування як бенчмарк і як захистити свій бізнес від атак конкурентів? Відповіді на ці питання хотіли б отримати абсолютно всі українські аграрні підприємці. І бажано відразу — в одному місці та в один час. І ось тепер таке місце з'явилося — бізнес-сніданки, які проводить Український клуб аграрного бізнесу. Перша така корисна у всіх розуміннях трапеза відбулася 8 жовтня у місті Лубни Полтавської області.
Вибір міста для першого сніданку був не випадковий. Лубни — фактично географічний центр між Східною та Центральною Україною, між найнасиченішими агробізнесом регіонами країни. Крім того, це місто базування одного з членів УКАБ — компанії "Лубнимаш". Екскурсія на виробництво цього підприємства стала частиною бізнес-сніданку УКАБ.
Спікерами на бізнес-сніданку зустрічі стали: генеральний директор УКАБу Роман Сластьон, радник Президента УКАБ з питань лобізму та ринкової аналітики Володимир Лапа. Окремо виступили партнери УКАБу — Дмитро Лебедєв та Артем Рудко з Agrohub, а також Віталій Короткий із компанії Underdog. Виступаючі від УКАБу розповіли про ситуацію на земельному ринку країни. Як українські агрокомпанії працюють зараз і як зміниться ситуація з відкриттям ринку землі. Одним з найбільш важливих аспектів для аграріїв залишається реалізація пріоритетного права орендарів землі на її купівлю. Роман Сластьон і Володимир Лапа пояснили як УКАБ допомагає аграрному бізнесу захистити свої інтереси і інвестиції. "Законопроекти, які ми розробляємо з іншими учасниками процесу, допоможуть аграрному бізнесу вирішити масу протиріч в нинішньому законодавстві і захистити свої інтереси в майбутньому", - говорить Роман Сластьон.
Дмитро Лебедєв і Артем Рудко з Agrohub розповіли гостям бізнес-сніданку про те, як компаніям проводити бенчмаркінг - досліджувати та вимірювати свій власний бізнес. Вивірена аналітика допоможе аграріям не тільки зробити компанію більш ефективною в режимі реального часу, а й дізнатися, як зберегти темп бізнесу в майбутньому. "Порівняльний аналіз допомагає учасникам оцінити власні сильні сторони і можливості для зростання", - говорить Дмитро Лебедєв.
У Віталія Короткого із компанії Underdog є свій спосіб збереження бізнесу. Його компанія знає безліч рецептів безпечного бізнесу, навіть якщо на вас вже наклали оком конкуренти. Команда Underdog - це юристи, які вивчили свою професію з усіх боків. У них немає райдужних надій на "найсправедливіші" українські суди, тому інструментарій захисту для своїх клієнтів у них найрізноманітніший. Збір інформації, виявлення больових точок агресивного конкурента і нетрадиційні (як для юристів) способи впливу на ситуацію - це мала дещиця того, що пропонує Underdog своїм клієнтам. "Якщо вам не допомогли суди і правоохоронні органи, якщо ви витрачаєте гроші, але ефекту немає, то ви наш клієнт", - говорить Короткий.
Учасники бізнес-сніданку не з чуток знають, про яких агресивних конкурентів йдеться. "В агробізнесі є фахівці, а є й інші — "мурчащі". І ось коли на полі з'являються "мурчащі" — добра не чекай", — каже Анатолій Гайворонський, голова Асоціації фермерів Дніпропетровщини, керівник ФГ" Гайворонського А. І ".
Завершальним етапом бізнес-сніданку стала екскурсія на завод "Лубнимаш". Володимир Кудрик, засновник заводу розповів, як його команда змогла на місці зруйнованого радянського підприємства побудувати компанію світового рівня. Зараз продукцію лубенського виробника знають аграрії не тільки з України, а й з країн Євросоюзу. "Коли я вперше сказав, що ми будуємо компанію за кращими стандартами галузі, на мене дивилися, м'яко кажучи, як на мрійника. А тепер така компанія — реальність ", — резюмує він.