Новини
08.12.2008
Вирощування ГМО в Україні – яке ставлення виробників?
Сприйняття суспільством генної інженерії вже декілька останніх років є темою, що інтенсивно обговорюється серед управлінців, науковців та в засобах масової інформації (ЗМІ) як України так і всього світу. В більшості випадків політики та ЗМІ стають на сторону споживача, який не схильний споживати продукцію з використанням генно-модифікованих організмів ГМО. При цьому, на жаль, не завжди враховуються думка виробника продуктів харчування.
Позиція політиків та преси на перший погляд здається досить зрозумілою, оскільки офіційно в Україні вирощування генно видозмінених культур є майже неможливим. Якщо ж ознайомитися з ситуацією більш детальніше, то виявляється, що в Україні досить часто при перевірці знаходять ГМО в продуктах харчування як м'ясного, так і рослинного походження. Тож виникає резонне питання - а як ставиться до цього виробник сільськогосподарської продукції?
Для того , щоб знайти відповідь на це та інші питання Асоціація « Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) проводить опитування сільськогосподарських виробників України та професійних об’єднань галузі щодо їх ставлення до використання ГМО в сільському господарстві України.
При цьому особлива увага приділятиметься наступному спектру питань:
Яке загальне ставлення до ГМО?
Чи готові виробники використовувати ГМ насіння сільськогосподарських культур, в разі якщо буде змінено діюче законодавство?
Чи мають вони достатньо інформації про ГМ продукцію?
Яким джерелам інформації довіряють сільгоспвиробники стосовно ГМО?
Який вплив очікується від застосування ГМ- препаратів в разі їх легалізації (підвищення ефективності, зниження витрат, доходність і таке інше)?
Дослідження проводитиметься серед більше ніж 8000 респондентів – виробників сільськогосподарської продукції всіх форм власності, як шляхом анкетування, так і в формі телефонного опитування.
За словами президента УКАБ Алекса Ліссітси, очікується отримати близько 3000 заповнених анкет, що відповідатиме основним статистичним вимогам для проведення такого виду опитування. Алекс Ліссітса також зазначив, що прведення даного дослідження є надзвичайно актуальним як для виробників сільськогосподарської продукції так і для всього аграрного бізнесу України, адже його результати мають стати свого роду орієнтиром для подальшого розвитку галузі, оскільки від вровадження або невпровадження технологій з ГМО в сільському господарстві України залежатиме не лише структура експорту та імпорту продукціїї та її напрямки, але й собівартість, рівень цін і споживання продуктів харчування.