Новини
28.08.2014
Виробництво дитячого харчування в Україні збільшилося на 49,7%
За даними асоціації «Український клуб аграрного бізнесу», виробництво дитячого харчування в Україні у 2013 році становило 8,1 тис. тонн, що на 2,7 тис. тонн або 49,7% більше, ніж у 2011 році, що свідчить про поступове відновлення галузі після значного спаду виробництва у 2010 році. Проте імпортна продукція все ще становить значну частку у внутрішньому споживанні – близько 72%. Для порівняння у 2009 році імпортна частка у структурі споживання складала 49,1%.
За останні три роки спостерігалося як збільшення виробництва та незначне зменшення імпорту (на 0,3%), так і збільшення експорту української продукції дитячого харчування на 4,9% до 3,7 тис. тонн (у 2013р.). Мова йде про продукцію молочної, м‘ясної галузей, що призначалася для харчування дітей, продукти, упаковані для роздрібної торгівлі, овочі, джеми та суміші. Так, найбільшу частку в структурі імпорту складають продукти для роздрібної торгівлі (близько 70,7%), а в структурі експорту – суміші (близько 96,8%).
«Варто зазначити, що на значну присутність імпортної продукції дитячого харчування впливає високий попит на неї з боку українських споживачів, адже переважна більшість покупців таких продуктів, опитана агенцією AgriSurvey, схиляється до думки, що імпортна продукція має вищі показники якості, ніж продукція українського виробництва», - повідомив експерт асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» Ігор Остапчук.
За аналізований період внутрішнє споживання продуктів дитячого харчування збільшилося на 17,4% до 14,8 тис. тонн, що у перерахунку на одного новонародженого складає близько 29,3 кг/рік у 2013 році (на 14,7% більше, ніж у 2011 році). Для порівняння, у Європейському Союзі споживання цих продуктів на одного новонародженого значно вище і у 2013 році склало близько 199,4 кг/рік, що майже в 7 разів вище, ніж в Україні.
«Девальвація гривні робить українську продукцію більш конкурентною з точки зору ціни, що може сприяти зростанню споживання вітчизняних продуктів дитячого харчування. Однак варто зауважити, що сталою ціна реалізації вітчизняні продуктів не залишиться через підвищення цін на виробничі ресурси, проте її зростання буде меншим, ніж імпортної продукції. Водночас, зважаючи на контекст розвитку зовнішніх відносин між Україною та Російською Федерацією, існує ймовірність заборони експорту української продукції до цієї країни, що матиме негативний вплив, адже близько 74,1% від загального експортного обсягу продуктів дитячого харчування постачалося на ринок північного сусіда»,- підсумовує фахівець.
Асоціація
Український клуб аграрного бізнесу
вул. Жилянська, 146, пов. 3
01032 Київ, Україна
Тел/Факс: +380 44 236 20 97, 79
kotyk@ucab.ua
Тетяна Котик
Асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) була заснована у 2007 році для захисту економічних і професійних інтересів гравців аграрного бізнесу України. УКАБ є унікальною платформою в Україні для налагодження ділових контактів між лідерами агробізнесу, підвищення ефективності їх роботи та налагодження діалогу з органами державної влади. УКАБ активно сприяє українським виробникам у встановленні та підтримці міжнародних ділових зв’язків. До складу Асоціації входять найбільші виробники та переробники сільськогосподарської продукції України.