Новини
06.02.2012
Виробники ранніх овочів недозароблять більше 100 млн. доларів
Ситуація, що склалася на сьогодні з українським «борщовим набором» не додає оптимізму виробникам ранніх овочів – вся проблема в дуже низьких цінах. За оцінками експертів Асоціації «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ), об’єм ринку ранніх овочів, включаючи продукцію із промислових теплиць, складає близько 300 тис. тонн, що в грошовому еквіваленті оцінюється приблизно у 400 млн. доларів.
«Ранні овочі, це перші гроші які отримує аграрій в сезоні. Для багатьох це буде як ковток повітря після провального нинішнього сезону. Основний асортимент: огірки, томати, картопля, капуста, редис, морква, буряк. І якщо виробникам таких продуктів як огірок, томат, редис особливо немає за що турбуватися, то виробникам ранньої капусти, картоплі, моркви, буряка є над чим поміркувати. Тому що ціни на продукцію минулого сезону занадто низькі, і весною вони кращими не стануть, занадто великі залишки і практично відсутній попит», - стверджує експерт плодоовочевого ринку УКАБ Ігор Стрелюк.
За його словами, у сезоні 2011 ціни на «борщовий набір» у весняний період були в середньому 9-11 грн., тому, коли з’явилась перша молода картопля, капуста, морква по ціні 12-14 грн., споживач особливо різницю не відчув. «А якщо в цьому сезоні «борщовий набір» коштує 0,8 - 1,5 грн., а ранні овочі будуть в ціновому діапазоні 10-14 грн., як на це прореагує споживач? Чи буде психологічно готовий він купувати в об’ємі ранню продукцію?», - додає Ігор Стрелюк.
Більш детально аналіз даної ситуації з «борщовим набором» і овочами в цілому, середньострокові прогнози розвитку українського ринку будуть детально висвітленні на III Міжнародній конференції «Комерційне плодоовочівництво в Україні 2012», що відбудеться 16 лютого 2012 року в м. Києві.