Новини
11.11.2022
Відкриття європейських ринків активізувало українську молочну галузь
Незважаючи на зменшення поголів’я, виробництво молочних продуктів в Україні продовжує не тільки задовольняти внутрішній попит, а й залишає місце для зовнішньої торгівлі. Сумарно за жовтень було експортовано 9 тис. т молочної продукції, що на 70% більше, ніж торік. Найбільше змінились об’єми поставок сирів всіх видів – експортовано 1,3 тис. т, що в 2,9 рази більше, ніж минулого року. Поставки відбувались до Польщі, Казахстану, Молдови.
За жовтень було експортовано:
Водночас, імпорт стабільно тримається на низькому рівні й у жовтні склав 4,4 тис. т, що на 58% нижче, ніж в жовтні 2021 року. Скорочення відбулося по всім категоріям, оскільки потреб на збільшення імпорту наразі немає. За словами Максима Гопки, аналітика УКАБ, створення нових можливостей поставок українських молочних продуктів в Європу, а також висока ціна в ЄС на сире молоко, дозволило активізуватися галузі та знайти нові ринки збуту. На європейському ринку ціна за 10 місяців зросла на 32% і в середньому становила 55,20 €/100 кг. Наразі темпи зростання щомісячної ціни сповільнюються, що підтверджується Індексом цін ФАО. Це зумовлено такими факторами: обсяги пропозицій на ринках майже стабілізувались; світовий попит на молочну продукцію продовжує скорочуватись. “У жовтні навіть зафіксовано зниження світових цін на всі види молочної продукції. Таке падіння можна пояснити меншими, ніж передбачалося, обсягами закупівель з боку Китаю, та млявим попитом за спотовими контрактами, оскільки більшість країн-імпортерів повністю задовольнили свої поточні потреби. Крім того, дається взнаки і вплив просідання євро щодо долара США. Одним із факторів, що визначають падіння світових цін на молочну продукцію, є також невизначеність на ринках щодо спрямування динаміки попиту на цю продукцію”, – зазначає експерт.