Новини
17.01.2012
Прибутковість кукурудзи та ріпаку – рушійна сила популярності ресурсних брендів
На Заході України найбільшою популярністю серед постачальників ресурсів сільськогосподарського виробництва користуються торгові марки компаній-виробників насіння кукурудзи та ріпаку. Про це свідчать результати опитування в рамках щорічного конкурсу «АГРОБРЕНД», який проводиться спільно Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» (УКАБ) та Київським Міжнародним Контрактовим Ярмарком.
Опитування аграріїв у західних регіонах України – Волинській, Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Рівненській, Тернопільській, Хмельницькій та Чернівецькій областях показало, що найпопулярнішими виробниками насіння сільськогосподарських культур вважаються компанії Pioneer та Monsanto, продукцію яких відзначають 25% та 18% респондентів відповідно. На третьому місці – Syngenta (13%). «Особливо необхідно відмітити результат компанії Monsanto, популярність продукції якої в західних областях минулого року була на рівні всього лише 4%. Основними факторами популярності торгових марок цих компаній є вдала маркетингова політика, розгалужена мережа дилерів, а також…спеціалізація на насінні кукурудзи і ріпаку», – стверджує Тарас Гагалюк, директор агенції AgriSurvey, під егідою якої здійснюються дослідження УКАБ.
За його словами, під урожай 2011 року сільгосппідприємства західних областей засіяли на 50% більше кукурудзи і на 32% більше ріпаку, ніж у 2010 році. «У першу чергу такі тенденції зумовлені високою прибутковістю даних культур. Так, рентабельність кукурудзи на зерно сьогодні в середньому по країні складає 23-25%, ріпаку – 14-15%. У зв’язку із порівняно високим рівнем прибутковості і через необхідність пересіву загиблих озимих культур можна також прогнозувати збільшення площ під кукурудзою у 2012 р. як мінімум на 10%, до 4 млн. га», – стверджує експерт.
Остаточні результати конкурсу «АГРОБРЕНД» будуть представлені 7 лютого 2012 р. на виставці «ІнтерАГРО-2012».
Довідка: Конкурс «АГРОБРЕНД» заснований Асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» спільно з ТОВ «Київський Міжнародний Контрактовий Ярмарок» у 2009 р. Мета конкурсу полягає у формуванні і розвитку обізнаності з брендами, об’єктивна оцінка ефективності маркетингової політики ресурсних компаній, вивчення динаміки ринку та змін у вимогах споживачів. За результатами конкурсу відбувається нагородження найуспішніших брендів серед постачальників ресурсів сільськогосподарського виробництва: «Кращий виробник сільськогосподарської техніки», «Кращий виробник агрохімічної продукції», «Кращий виробник насіння сільськогосподарських культур» і «Краща компанія-дилер у сфері ресурсного забезпечення АПК України». Методологія опитування: телефонне інтерв’ю з керівником / головним агрономом / головним інженером сільськогосподарського підприємства. Похибка вибірки при опитуванні 1000 респондентів ± 3%.