Новини
09.07.2020
Конференція «Quo vadis, АГРО?»
«Quo vadis, АГРО?» – так звучить тема для дискусії щодо майбутнього агросектору в посткарантинних реаліях.
7 липня на базі Terminal Z (Київська обл.) відбулася бізнес-конференція «Quo vadis, АГРО?», організована асоціацією «Український клуб аграрного бізнесу» та агенцією UCABеvent. Наскрізною темою заходу стало питання майбутнього розвитку українських агровиробників в умовах коронакризи та шляхів диверсифікації бізнесу в нових економічних реаліях.
Алекс Ліссітса, президент УКАБ, генеральний директор ІМК, акцентував, що з огляду на те, що населення світу стрімко зростає і згідно FAO, в 2050 році потрібно виробляти на 60% більше продуктів харчування ніж в 2007 році, вже зараз необхідно думати, як нагодувати таку кількість людей. Перерозподіл якісних харчових продуктів між багатими та бідними країнами світу – це та тема, про яку варто говорити вже сьогодні. «Сьогоднішні виклики для сільського господарства можуть бути вирішені шляхом збільшення ефективного використання природних ресурсів та заміною виробництва ресурсоємних продуктів харчування, в тому числі м’яса. Ми маємо втричі зменшити споживання м’яса шляхом підняття ціни на нього. Також варто відмітити, якщо раніше під час виробництва всі орієнтувались на рентабельність, ціни та перспективи, то найближчі роки в кожному геополітичному рішенні здоров'я людини стане на перше місце. Екологічні проблеми та глобальне потепління примусять підприємців кардинально переглянути технології та підходи. Буде дорого, але іншого виходу немає», – розповів Алекс Ліссітса.
В розрізі нових реалій прибутковість в агросекторі буде падати, тому потрібно шукати рішення диверсифікації виробництва: «Це можуть бути нішеві культури, органіка, вертикальна інтеграція, рослинне молоко та м’ясо. Нові технології, такі як ультраточне землеробство CRISP та карбонові ферми скоро стануть реальністю», – додав Алекс Ліссітса.
За словами Тараса Гагалюка, старшого наукового співробітника ІАМО, факторами, які підвищують ймовірність життєздатності підприємства в кризові періоди, є: зростаючий рівень основних фондів в докризові роки, збільшення розмірів земель та примноження продажів. На думку експерта, сільське господарства залишається лідером на ринку злиттів та поглинань і це особливо актуально у кризовий час. Одним з основних факторів для поглинання є кредитна заборгованість. «Крім поглинань, є й інші способи для підприємств, щоб вийти із кризи. Зараз багато представників ринку створюють цифрові проєкти задля оптимізації усіх процесів підприємств», — прокоментував Тарас Гагалюк.
Станіслав Луцкович, директор West Mills, наголосив, що рослинне м'ясо – реальність нашого часу та пояснив, чому за рослинним м'ясом майбутнє:«Технологія виробництва такого м’яса дозволяє на 99% скоротити використання води, на 93% економить місце виробництва та на 90% зменшує викиди СО2. Тенденція споживання рослинного м'яса вже зараз стрімко поширюється у світі і зовсім скоро стане ще глобальнішою».
Під час публічної панелі, присвяченій виживанню в новій ері агровиробництва, Юлія Каменєва, директор по маркетингу LNZ Group, розповіла про кейс переходу продажів компанії в онлайн: «LNZ web – це наш останній проєкт, який показав колосальну динаміку росту. З маркетингової точки зору, однією з проблем було «достукатись» до малого виробника, але ми кожен день працюємо над пошуком та покращенням наших інструментів. Варто також відмітити, що частина цільової аудиторії фермерів достатньо консервативна і їм ніщо не замінить контакти тет-а-тет. Проте незважаючи на це, доля онлайн продажів буде в Україні рости й молоде покоління фермерів хоче змінювати модель, яка є зараз. Вони не хочуть багато говорити – вони хочуть вирішувати все натисканням однієї кнопки».
В останній панельній дискусії також взяли участь: Тарас Баштанник, генеральний директор ТОВ «Українська ягода», Роман Лещенко, Голова Державної служби з питань геодезії, картографії та кадастру, Сергій Кравчук, генеральний директор Gals Agro.
Конференція «Quo vadis, АГРО?» відбулася за підтримки: ексклюзивного технічного партнера – дистриб’ютора сільськогосподарської техніки Zeppelin-Agro; ексклюзивного партнера – диверсифікованого агрохолдингу LNZ Group; партнера – науково-дослідного інституту IAMO; партнера – міжнародного експертного центру LaScalA; ексклюзивного інтернет-партнера – онлайн-ресурсу АgroPortal.ua; маркетинг партнера – агенції інтернет-маркетингу Destra; Terminal Z – організаційного партнера та Епіцентру, який надав засоби індивідуального захисту.
Асоціація «Український аграрного бізнесу» та агенція UCABevent запрошують на найочікуванішу подію на аграрному ринку — XI Міжнародну конференцію «Ефективне управління агрокомпаніями» (LFM), яка відбудеться 10 вересня на базі Terminal Z. Не вагайтеся і реєструйтеся! Буде грандіозно!
Реєстрація: https://lfm.com.ua/