Новини
09.10.2020
Інтерв'ю з П’єром Кохадоном, генеральним директором «Сингента»
1. Працюючи в різних країнах світу, чи спостерігали Ви особливі підходи до навчання молодих спеціалістів в агро? Які методи та програми виявились найбільш ефективними?
"Добрий день!
Мені особливо приємно поділитися своїм баченням щодо питань, які стосуються освіти.
Для «Сингента» - це один із пріоритетних напрямів у формуванні нового покоління сучасних аграріїв та репутації сучасної агрогалузі.
Я тривалий час працював у декількох країнах світу з особливою ментальністю та культурою. Завдяки цьому маю свою особисту думку щодо процесу навчання. Мені здається, що кращого методу формування навичок та вміння працювати в певній галузі, ніж практичне застосування отриманих теоретичних знань, не існує. Допоки ти не спробуєш щось власноруч, ти не матимеш повної уяви, як працює механізм, чи в якій послідовності потрібно виконати дії та що зумовить той чи інший крок.
Я пам’ятаю власну практику в університеті, коли нас розподілили до господарств, де 2 місяці влітку й 1 місяць восени ми працювали в полі, самі тестували різні методики роботи, і це найяскравіший приклад із мого студентського життя, який допоміг мені зрозуміти базові речі, випробувати себе на практиці й змусив полюбити поле."
2. Останнім часом багато процесів переведено у дистанційний формат, в тому числі і освіта. На Вашу погляд, які переваги та недоліки онлайн-навчання?
"Так, онлайн-освіта щораз охоплює більше й більше школярів та студентів. Це чудова можливість отримувати освіту, незважаючи на те, де ти знаходишся і навіть, якщо ти не маєш змоги бути присутнім фізично в іншій країні чи іноземному вузі. До того ж ти можеш навчатися і працювати одночасно.
Головне — той, хто навчається, повинен мати чітку, непорушну мотивацію та розуміння, навіщо це потрібно. Без мотивації, який би формат освіти ти не обрав, знань та бази для подальшої роботи недостатньо. Недоліки онлайн-освіти — це відсутність зорового контакту, коли ти маєш змогу бачити викладача / аудиторію / студентів та відчувати інтерес і зацікавленість.
Коли ж процес навчання проходить дистанційно, ти не відчуваєш, наскільки зрозумілим є твій матеріал, а студент не завжди може фокусуватися та розуміти теорію, через що може втрачати інтерес до навчання. Приклад: ти можеш дивитися фільм про ведення сільського господарства, але не зрозумієш, як вирощувати томати, без практики безпосередньо у господарстві."
3. Які soft-skills Ви цінуєте в своїх співробітників? Які звички найбільш неприйняті в компанії Syngenta?
"Я вважаю одним із найголовніших софт скілз — комунікативні навички та емоційний інтелект. Це базові речі сьогодення, які допомагають стати унікальним та відмінним фахівцем. Це те, без чого сьогодні не можливо бути конкурентоспроможним та на півкроку попереду.
Я не буду говорити про те, що є неприйнятним для «Сингента». Я хочу привернути увагу до того, що ми виховуємо і що підтримуємо – це корпоративна культура «Сингента», культура лідерства, командної роботи та підтримка талантів. І хочу додати, що українські команди в цілому, а не лише «Сингента», дуже рідко проявляють будь-які слабкі сторони. От чому мені так приємно працювати в Україні."
4. Підтримка проєкту "Агрокебети" - це свого роду колаборація бізнесу і освіти заради її трансформації: на Вашу думку, в чому цінність такої співпраці?
"Я вважаю, що найважливішим у партнерстві бізнесу й освітніх установ щодо реалізації навчальних програм є саме забезпечення бізнесом можливості отримати практичні навички та спробувати щось зробити власноруч.
Як я говорив вище, без практики теорія буде неповною і це не дозволить опанувати будь-яку сферу діяльності. Приміром, коли ти дивишся майстер-клас із приготування їжі, допоки ти сам не спробуєш комбінувати інгредієнти, не визначиш структуру страви та необхідне поєднання продуктів, ти не зрозумієш етапи її приготування та не отримаєш бажаного результату."
5. Ваші топ-5 книг, які потрібно прочитати кожному студенту для саморозвитку.
"Дуже складне питання. Моя теорія така: кращою є та книга, яку ти прочитав останньою. Я не можу виділити якусь бізнес-літературу або художню чи автобіографічну. Іноді художній твір може бути кориснішим та більш повчальним, ніж бізнес-бестселер.
Остання книга, яка мене зацікавила, — «Емоційний інтелект» Деніела Ґоулмана."