Новини
17.07.2018
АГРОБІЗНЕС 2018: АГРО чи БІЗНЕС?
19-20 вересня асоціація «Український клуб аграрного бізнесу» та агенція UCABevent проведуть IX Міжнародну конференцію «Ефективне управління агрокомпаніями» (LFM).
Наскрізною темою цьогорічного заходу є дискусія, що точиться в Україні вже не один рік. Вітчизняний агробізнес – це драйвер економіки, що здатний генерувати експортну виручку, виводити Україну в лідери на світових ринках аграрної продукції, чи все-таки це основа державницької політики на селі, підтримка сільських територій та його населення. Це дві складові однієї системи, чи взаємовиключаючі вектори розвитку?
Спікери та учасники панельних дискусій з України, Бразилії, Великобританії, Естонії та Німеччини поділяться власним досвідом, а найуспішніші топ-менеджери агросектору представлять свої кейси ефективного управління в сучасних реаліях.
Цього року конференція змінює формат і локацію. З п’ятизіркового готелю в Києві конференція переїздить у виробничий павільйон агрохолдингу. У чому задумка організаторів? Які ще сюрпризи чекатимуть на гостей, ми розпитали Тараса Висоцького, генерального директора асоціації «Український клуб аграрного бізнесу».
Розкажіть про концепт конференції «Ефективне управління аграрними компаніями»
Протягом останніх 10 років у сільському господарстві України чітко сформувався сегмент великих компаній і є деякі характерні риси, котрі відрізняють їх з-поміж інших агровиробників. По-перше, саме вони є лідерами інновацій, мають великий масштаб присутності на ринку, доступ до фінансування та висококваліфікований персонал. Інновації, котрі націлені на підвищення продуктивності, ефективності, збереження родючості ґрунтів, сталого розвитку агробізнесу найперше започаткувалися і розвиваються у великих компаніях. По-друге, ці компанії суттєво впливають на стабільність валютного курсу, оскільки вони є експортнорієнтованими – 70-80% їх продукції постачається за кордон, що забезпечує надходження великої частки валюти в країну. Аграрний сектор є лідером в економіці, а вони є лідерами в аграрному секторі. По-третє, вони регулярно фінансують розвиток сільських територій.
Великі аграрні компанії інтенсивно розвиваються в Китаї, Австралії, Росії, Казахстані, проте українські агрохолдинги відрізняються унікальними функціями в економіці країни та суспільстві. Схожі моделі існують хіба що в Бразилії та Аргентині. Наші агрохолдинги є прогресивними та відкритими, їхні акції котируються на міжнародних фондових біржах.
На сьогодні у світі відбувається трансформація ролі агрохолдингів. Україна змогла стати лідером з поширення знань про подібні компанії, саме тому уже 9 років поспіль ми проводимо цей захід.
Чим Ви керувались під час вибору теми конференції? Чому ми поговоримо про балансування між фермерством та бізнесом?
Наразі в Україні точиться дискусія: чи має аграрний сектор бути основою втілення державницької політики для обслуговування суспільства на селі, чи повинен виконувати роль драйвера економічних змін. 19-20 вересня ми розглянемо це питання в рамках України та світу, а також спробуємо визначити роль аграрного сектору в найближче десятиліття. На сьогодні, український агробізнес задає тон розвитку багатьох інших суміжних галузей. Я переконаний, що аграрний сектор може гармонійно поєднати обидва напрямки. Залишатися прибутковим та інноваційним, забезпечуючи розвиток сільських територій та зберігаючи позитивний екологічний фон. Під час конференції ми обговоримо, що необхідно зробити для того, щоб зберегти цей унікальний баланс.
Як здійснювався підбір спікерів на конференцію?
Ми запросили широке коло спікерів з різних куточків світу, де також порушуються питання прибутковості і соціальної відповідальності. Великі компанії Бразилії та України мають дуже багато спільного, не зважаючи на те, що у кожної країни був свій шлях розвитку, вони фактично рухаються в одному напрямку. Саме тому нам буде цікаво обмінятися досвідом з Фабіо де Резенде Барбоса, генеральним директором компанії NovAmerica.
Німеччина є світовим лідером з інновацій та новітніх рішень, створюючи тренди сектору. Міхаель Хорш – генеральний директор та засновник компанії «Horsch» розповість про технології, котрі вплинуть на агробізнес майбутнього в найближчі 5-10 років.
Брайан Редрап – директор фермерських господарств – Мідлендс, Velcourt з Великобританії допоможе зрозуміти яким має бути вектор розвиток українського агросектору, враховуючи настрої Західної Європи.
Мартін Ранд – представник компанії The Climate Corporation розповість про синергію різних галузей та нові тренди у технологіях для отримання максимального результату.
Які ключові теми та ідеї будуть розглянуті під час події?
Інновації, новітні рішення залишаються актуальними факторами росту продуктивності компаній. Проте, інноваційні рішення мають бути економічно обґрунтованими. На LFM ми обговоримо оптимізацію інновацій, задля найкращих результатів.
Також поговоримо про управління великомасштабним виробництвом. Це актуальне питання не тільки в аграрному секторі, а й в усіх корпораціях. В масштабному виробництві суттєво зростають адміністративні та трансакційні витрати і тільки ті, хто може їх оптимізувати – залишаться на ринку.
Паралельно з мінімізацією собівартості, необхідно підвищувати продуктивність. Є речі, які можна прописати, запрограмувати, зафіксувати в процесах і вони будуть справно функціонувати. Але є елемент продуктивності, котрий, у першу чергу, залежить від людського фактору. Тому на LFM обговоримо, як мотивувати кожного працівника, особливо у великих компаній, де кількість персоналу обчислюється сотнями працівників.
Можна чітко прослідкувати лінію розвитку програми заходу. Спочатку ми розглянемо, як забезпечити оптимальну виробничу собівартість через інновації, мінімізацію трансакційних витрат і максимальну мотивацію персоналу. А це, у свою чергу, дозволить нам примножити ресурси, які допоможуть зберегти родючість ґрунтів, позитивний екологічний фон та максимальну якість продукції. Фактично, якщо ми зможемо це все реалізувати в українському АПК, бізнес й фермерство утворять гармонійну високоефективну систему.
Ціль нашої конференції – це сформовані орієнтири та формування пакету дієвих інструментів, задля забезпечення ефективного поєднання агро та бізнесу, прибутковості й суспільної користі.
Чому вирішили змінити формат проведення заходу?
Наша ціль – обговорити, а потім оцінити на практиці. Саме тому в нас є другий день заходу– практичні демонстрації в польових умовах сучасної техніки лідируючих брендів.
Який результат участі отримають гості LFM?
Перша за все, кожен учасник після дводенної конференції повернеться на своє підприємство з чітким розумінням актуальних трендів агросектору на найближчі 5 років. По-друге, унікальний контент дозволить сформувати орієнтири підвищення ефективності компанії та вирішення питань управління. По-третє, LFM – це нетворкінг та користі контакти. Власники, топ-менеджмент, провідні фахівці українських та світових агрокомпаній в одному місці – це потенційні клієнти та партнери.