Новини
24.05.2021
Ринок AdBlue® України: реалії та перспективи
18 травня 2021 року AZMOL British Petrochemicals ініціював круглий стіл на тему «Ринок AdBlue® України: реалії, перспективи». Головним питанням на зростаючому ринку стало дотримання виробниками міжнародних стандартів якості реагенту, що застосовується для очищення вихлопних газів дизельного автотранспорту.
У дискусії взяли участь керівник сервісної служби AZMOL BP Ілля Катаєв, директор Міжнародного дослідницького центру мастильних матеріалів LabExpert Віта Танасевич, директор ДП «Науково-дослідний інститут нафтопереробної і нафтохімічної промисловості «МАСМА» Олег Ярошенко, а також журналіст галузевого видання «НафтоРинок» Євген Скрибка. Модератором виступив заступник головного редактора «НВ Бізнес» Артем Ільїн. За даними «НафтоРинку», більшу частину ринку AdBlue® в Україні все ще займає імпорт.
У 2020 році в Україну було завезено 22,34 тис. т АdBlue®, що на 13,6% менше, ніж в 2019-му. Але при цьому обсяги споживання продукту не зменшилися. «З'явилися внутрішні виробники, — пояснив тенденцію Євген Скрибка. — У 2019 у великого імпортера «ТІЗ-Карбогаз» було 14% імпорту. Але компанія зупинила імпорт і почала власне виробництво». Однак, за його словами, продукт, що випускається компанією, технічно називати AdBlue® не можна. AdBlue® — це торгова марка, якою володіє Асоціація автомобільної промисловості Німеччини (VDA).
А новий виробник ліцензію VDA не отримував. «Вони сказали, що вже близько 8 тис. т виготовили в 2020-му році», — повідомив Скрибка. В цілому, з урахуванням зростання внутрішнього виробництва обсяг ринку AdBlue® в Україні в 2020 році виріс на 15% і склав 33,9 тис. т, що, на думку аналітика, підтверджує перспективність напрямку. «Україна лише на початку цивілізованого шляху. Ми віримо, що на ринку будуть представлені виробники, які пройшли аудит і можуть безперервно контролювати якість продукції, що випускається», — підтримав попереднього спікера Ілля Катаєв. Саме таким шляхом пішла компанія AZMOL British Petrochemicals, яка в 2020 році пройшла сертифікаційний аудит VDA та з 2021 року почала випуск AdBlue®, відповідного європейським вимогам.
«П'ять років ми перебуваємо в форматі українсько-британського підприємства. Незалежно від того, яке державне регулювання, ми керуємося міжнародними стандартами», — підкреслює Ілля Катаєв.
Як зазначає керівник сервісної служби AZMOL BP, в компанії впроваджена багаторівнева система контролю: від сировинних компонентів, виробничого процесу до складських умов, оскільки від них залежить термін зберігання і якість реагенту. AZMOL BP, як виробник, стежить за особливостями оборотності свого продукту, в тому числі, і в дистриб'юторської мережі.
Культура виробництва — це те, на чому будується цивілізований ринок в Європі. Для контролю дотримання міжнародних стандартів на українському виробничому майданчику британський інвестор AZMOL BP в 2020 році відкрив Міжнародний дослідницький центр мастильних матеріалів LabExpert. Це єдина в Україні лабораторія, яка отримала акредитацію в НААУ по всім 18-ма показникам, відповідно до яких VDA відстежує якість AdBlue®, що вироблене ліцензіатами. В рамках круглого столу відбувся телеміст з LabExpert, де в прямому ефірі було проведено випробування реагенту за показником «ідентичність зразка». Після чого Олег Ярошенко презентував результати спільного дослідження якості зразків AdBlue®, які знаходяться в комерційному обороті, на їх відповідність вимогам ISO 22241-1: 2019 (E) Diesel Engines.
Із зразків трьох вітчизняних виробників, підданих лабораторному аналізу за всіма 18 показниками, стандарту AdBlue® повністю відповідає тільки продукт AZMOL BP. «Локальні виробники, продукція яких — чистий контрафакт, часто намагаються знизити ціни, щоб збільшити продажі. І ми побачили, що вони успішно з цим справляються. Успішно заміщають імпорт», — прокоментував ситуацію Олег Ярошенко. Експерт підкреслив, що в Україні відсутня нормативно-правова база, яка б визначала оборот AdBlue®. Щоб очистити ринок від низькоякісних продуктів, необхідно прийняти технічний регламент по AdBlue® і орієнтуватися на висновки лабораторій з відповідною акредитацією.
Крім того, для побудови цивілізованого ринку необхідно розвивати культуру поводження з технікою. «У нас, на жаль, на сьогоднішній день слабо контролюється технічний стан транспортних засобів. І заповзятливі оператори користуються тим, що можна відключити систему очищення... А страждає екологія», — резюмує Катаєв.
Реагент AdBlue® дозволяє знизити вміст оксидів азоту у вихлопах дизельних двигунів на 90%. Близько 80% автомобілів стандарту Євро-5 і до 95% стандарту Євро6 використовують цю систему. В Україні екологічний стандарт Євро-5 діє з 2016-го року. Стандарт Євро-6 буде введений 1 січня 2025 року.
Детальніше про подію за посиланням https://adblue.azmol.ua/
Довідково:
AZMOL British Petrochemicals — успішний українсько-британський інвестиційний проєкт, заснований на базі вітчизняного нафтохімічного підприємства АЗМОЛ. Проєкт стартував в липні 2016 року з переукомплектаціі і налагодження потужностей. Очолив процеси акціонер AZMOL BP, вчений, хімік-технолог з Бірмінгема (Великобританія) Террі Діккен, чия кар'єра нерозривно пов'язана з успіхами світових гігантів мастильної галузі. За 5 років під його керівництвом в Бердянську був відбудований потужний нафтохімічний виробничий комплекс. Продуктовий актив AZMOL BP представлено преміальною лінійкою синтетичних і напівсинтетичних моторних масел для автомобілів, лінійкою екстраефективної автохімії та автокосметики, мастильними матеріалами і мастильно-охолоджуючими рідинами для силових виробничих агрегатів, а також мастильними матеріалами для харчової промисловості. В кінці 2020 року AZMOL British Petrochemicals став першим сертифікованим VDA українським виробником AdBlue®. Гарантом високої якості всієї продукції AZMOL British Petrochemicals є міжнародний дослідницький центр LabExpert, орієнтований на завдання нафтохімічної галузі. У Центрі здійснюється контроль вхідної сировини, консультаційний супровід роботи технологів українського підприємства, а також контроль якості всієї готової продукції.